Β. Διαδρομές μεγαλύτερης διάρκειας που μπορούν μέχρις ένα σημείο να γίνουν και με αυτοκίνητο

Επίσκεψη στο σπήλαιο του Οσίου Ευστρατίου (7χλμ, περίπου μιάμιση ώρα περπάτημα)
 Αν ακολουθήσουμε το χωματόδρομο που οδηγεί στο Αλονίτσι, χωρίς να στρίψουμε σε καμία διασταύρωση, μετά από πορεία 4 χλμ. θα φτάσουμε στο ύψωμα στη βορειοανατολική πλευρά του νησιού. Στη διασταύρωση θα κινηθούμε αριστερά (δεξιά ο δρόμος οδηγεί στις κεραίες).
Από κάτω μας φαίνεται η μεγαλύτερη παραλία του νησιού, το Αλονίτσι και η βραχονησίδα Βέλια. Συνεχίζουμε το δρόμο που κατηφορίζει περνώντας μέσα από ένα δάσος με βελανιδιές. Μετά από πορεία 2,5 χλμ., και αφού ο δρόμος ανηφορίσει λίγο, θα συναντήσουμε μια διασταύρωση προς τα δεξιά. Θα την αγνοήσουμε, καθώς οδηγεί σε αδιέξοδο, και λίγο παρακάτω θα δούμε στα δεξιά μας τον όρμο Νεράκι και από πάνω του να υψώνεται ο βράχος που φιλοξενεί το σπήλαιο του Οσίου Ευστρατίου.
Σύμφωνα με την παράδοση ο Όσιος Ευστράτιος έφτασε στο νησί εξόριστος κατά τις αρχές του 9ου αιώνα και πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής του μονάζοντας σ’ αυτό το σπήλαιο. Προς τιμήν του ονομάστηκε έτσι το νησί.
Ακολουθούμε τη διασταύρωση προς τα δεξιά (περνάει δίπλα από ένα ερειπωμένο καλύβι) και πολύ σύντομα φτάνουμε στο βράχο. Ο δρόμος τελειώνει εκεί. Σκαρφαλώνοντας στο βράχο θα φτάσουμε στην είσοδο του σπηλαίου. Το μισό έχει ήδη γκρεμιστεί κατά το σεισμό του 1968, αλλά παρόλα αυτά μπορούμε με λίγη προσοχή να μπούμε μέσα. Αν δεν το επιθυμούμε μπορούμε να ανέβουμε λίγο πιο πάνω και να απολαύσουμε τη θέα προς τον όρμο Νεράκι με τις βραχονησίδες του και το πέλαγος.

Επίσκεψη στα Αυλάκια
 Αν από τον οικισμό κινηθούμε βόρεια, προς το ελικοδρόμιο, λίγο πριν φτάσουμε εκεί θα συναντήσουμε στα δεξιά μας έναν χωματόδρομο που οδηγεί στο βόρειο τμήμα του νησιού.
Ακολουθώντας τον χωματόδρομο κινούμαστε παράλληλα στην κοιλάδα που καταλήγει στο Μικρό Μουρούλι και μετά από ένα περίπου χιλιόμετρο συναντάμε την πύλη της μάντρας του Πανέρα, όπου ο δρόμος στρίβει αριστερά και ανηφορίζει. Φτάνοντας στο τέλος της ανηφόρας βρισκόμαστε στο διάσελο ανάμεσα στο Μικρό και το Μεγάλο Μουρούλι. Στα αριστερά μας στον απέναντι λόφο διακρίνεται το ξωκκλήσι του Αη Γιώργη.
Συνεχίζουμε την ανάβαση και μετά από άλλο ένα χιλιόμετρο ο δρόμος συναντά συρματοπλέγματα και στρίβει αριστερά. Σε άλλα 800 περίπου μέτρα έχουμε φτάσει στο βόρειο τμήμα του νησιού (Αυλάκια). Ο δρόμος συνεχίζει αριστερά για τον Αη Γιώργη και την παραλία. Εννοείται ότι μέχρι εδώ μπορείτε να έρθετε και με το αυτοκίνητό σας.
Αφήνουμε το δρόμο και αφού ανοίξουμε τη μικρή πόρτα από συρματόπλεγμα που υπάρχει στα δεξιά ή την μεγάλη αν δεν είναι κλειδωμένη), ακολουθούμε το μονοπάτι που οδηγεί στην άκρη του βράχου. Εκεί στεκόμαστε και απολαμβάνουμε τη Προς Βορρά φαίνεται η Λήμνος, αριστερά μας στο βάθος το «νησί», οι Δώδεκα Απόστολοι, και στα δεξιά μας τα Μικρά Αυλάκια με το πανέμορφο δάσoς από βελανιδιές.
 Το μονοπάτι συνεχίζει προς τα δεξιά, κατηφορίζει, φαρδαίνει και είναι πλέον πλακόστρωτο. Διασχίζει όλο το δάσος και καταλήγει στην παραλία. Παλιότερα συνέχιζε μέχρι τη Γερακοφωλιά. Σε κάποιο σημείο συναντά ένα δεύτερο πλακόστρωτο μονοπάτι που ανεβάζει στο λόφο του Αγίου Αλέξη. Περπατώντας τη διαδρομή αυτή μπορείτε να μαζέψετε και ρίγανη, η οποία είναι άφθονη στην περιοχή.